HÍRHATÁR ONLINE - 900 millió helyett 4 milliárd egyetlen kilométer: A Budapest–Kelebia vasútvonal átépítése felér egy hazaárulással

HÍRHATÁR ONLINE
   
 2018.01.21.
 Vasárnap
Ma Ágnes napja van.
Holnap Vince napja lesz.
   EUR árfolyam
   309,28 Ft
   CHF árfolyam
   263,55 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | BLOG | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2018. 01. 11. 16:36     


900 millió helyett 4 milliárd egyetlen kilométer: A Budapest–Kelebia vasútvonal átépítése felér egy hazaárulással
Hadházy Ákos, a Lehet Más a Politika (LMP) társelnöke és Jeszenszky Géza, volt külügyminiszter ma közös sajtótájékoztatót tartottak a Budapest-Kelebiai vasútvonal átépítésével kapcsolatban.

Az LMP társelnöke szerint a 350 kilométeres Budapest–Kelebia–Belgrád vasútvonalnak az olyan mértékű átépítése, hogy azon két vágányon gyors-tehervonatok is közlekedhessenek – teljesen fölösleges beruházás lenne. Az ügy minden tekintetben kimeríti a korrupció fogalmát is - mindez ráadásul többszörösébe kerülne a valós költségeknek.

 

A társelnök több példát is felhozott, hogy érzékeltesse az áraránytalanságokat. Elsőként a közép-európai tényeket sorolta, miszerint a nálunk domborzatilag nehezebb terepen, Cseh- és Lengyelországban 200 és 900 millió forint közötti összegből épül meg egy- egy kilométernyi vasúti pálya, míg a mi, síkságon vezető vasútvonalunk átépítése kilométerenként négy és fél milliárd forintba kerülne, ha elfogadjuk a kínaiak ajánlatát.

 

„Elfogadhatatlan, hogy az aránytalanul drága hitelt is csak úgy vehetnénk igénybe, hogy a hazai gazdaság semmit nem profitálna a beruházásból. Az meg nem csak elfogadhatatlan, hanem felfoghatatlan is, hogy miért építsünk olyat, amire egyáltalán nincs szükség és így sohasem térülne meg? Mégis miért erőlteti ezt a projektet a jelenlegi kormányzat..?” – mondta Hadházy.

 

Jeszenszky Géza felemlítette, hogy már a középkori selyemútnak hívott kereskedelmi nyomvonal is Athénba, majd onnan a tengeren át Velencébe vezetett. A szárazföldön jelenleg 15-16 nap alatt érkezik meg Európába a kínai áru. Ha ragaszkodnak a tengeri úthoz, akkor is – a felmelegedés velejárójaként, az északi vizeken rövidebb a teherszállítás, tehát az ottani kikötőkhöz érdemes csatlakoztatni a teherszállító vasutakat. Ha Budapest és Belgrád között kiépülne egy nagy kapacitású vasúti szállítási tengely, az egyik végén sem kapcsolódna, hasonló áteresztőképességű vágányhálózathoz.

 

Magyarul egy egyébként is felesleges vasúti tengelynek csak a közepe lenne megépítve, de az is hihetetlenül drágán és teljesen feleslegesen – a magyar adófizetők pénzéből.

 

 Cikkünkben azért említjük kelebiai vonalnak a Budapest–Belgrád közti vasutat, mert a jelenlegi kormány csak a magyarországi szakaszra köthet szerződést, amelynek utolsó állomása Kelebia.

 

 Kertész Z István


További hírek

  Íme az ötös lottó nyerőszáma a 3. héten!
2018. 01. 20. 23:24 gyomroi-hirhatar.hu
  Az utolsó másodpercig küzdeni kell!
2018. 01. 20. 22:04 maglodi-hirhatar.hu
  A jobb ellátásért
2018. 01. 20. 21:12 pecsi-hirhatar.hu
  Egy építész emlékére
2018. 01. 20. 17:34 21keruleti-hirhatar.hu
  És ez nem vicc: önkénteseket keresnek Wittner Mária alá
2018. 01. 20. 14:00 hirhatar.hu
  „Ki nem ugrál, Balog Zoltán, hej, hej!" – több ezer diák vonult utcára péntek délután
2018. 01. 20. 13:00 hirhatar.hu
  Nem jött ki a mentő az utcán heverő magatehetetlen rászorulóhoz
2018. 01. 20. 12:38 hirhatar.hu
  Lízingdíjakat sikkasztott: 250 milliós kár Bács-Kiskun megyében
2018. 01. 20. 04:56 kecskemeti-hirhatar.hu
  Utazás a női univerzum körül – A nők társadalmi helyzetének megvitatása
2018. 01. 20. 04:44 kecskemeti-hirhatar.hu
  Békévé oldja az emlékezés…
2018. 01. 19. 22:25 pecsi-hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport