HÍRHATÁR ONLINE - A nyugati sajtónak már a lap kinyírásáról nyilatkozik az Index főszerkesztője

HÍRHATÁR ONLINE
   
 2019.06.21.
 Péntek
Ma Alajos napja van.
Holnap Paulina napja lesz.
   EUR árfolyam
   324,29 Ft
   CHF árfolyam
   290,85 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | BLOG | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2018. 09. 26. 14:30     


A nyugati sajtónak már a lap kinyírásáról nyilatkozik az Index főszerkesztője
A Reuters által megszólaltatott Tóth-Szenesi Attila Index-főszerkesztő szerint a portál újságírói feszültek, és ő maga is aggódik, hogy az online médiumot NER befolyása alá vonhatják.

A New York Times közli a Reuters hírügynökség rendkívül terjedelmes beszámolóját a magyar médiaszabadság helyzetéről, az Index hírportál fölött befolyással bíró vállalkozás tulajdonosváltása kapcsán.

 

Az új tulajdonosok azt állítják, nem fognak beavatkozni a szerkesztőségi politikába, de a portál riporterei ebben az elmúlt időszak történései nyomán távolról sem biztosak – olvasható a cikkben.

 

Az előző négy évben az Orbán miniszterelnökkel szemben kritikus hangot megütő lapok, rádió- és tévéállomások tucatjainál volt tulajdonosváltás, aminek nyomán néhányat bezártak, másokat pedig drámai mértékben áthangoltak – írja a Reuters.

 

A hírügynökség példaként hozza fel a múlt hónapban átvett Hír TV-t, ahol az új tulajdonosok egyike, Nyerges Zsolt azt mondta a hírműhelynek, hogy nem fog beleszólni a munkájukba, aztán már az átvétel estéjén töröltek egy politikai talkshow-t, és ahelyett egy Orbán-beszédet ismételtek.

 

A New York Times által átvett Reuters-anyag emlékeztet arra, hogy az Európai Parlament a minap elmarasztalta Magyarországot a demokrácia szabályainak a megsértése, a szabadságjogok, így a médiaszabadság sérelme miatt. A megszavazott jelentés szerint a média az Orbán-párti oligarchák kezében összpontosul, az állami hirdetéseket nagyrészt a kormányhű média kapja, és többször tiltottak ki újságírókat a Parlamentből.

 

A Reuters-beszámoló idézi az Index fölött befolyást gyakorló vállalkozás egyik tulajdonosát, Ziegler Gábort, aki azt mondta a napi.hu-nak adott nyilatkozatában, hogy biztosított a portál függetlensége. A Reuters által megszólaltatott Tóth-Szenesi Attila Index-főszerkesztő szerint azonban az újságíró munkatársak feszültek, és ő maga is aggódik, hogy a portált a Fidesz, illetve a Nemzeti Együttműködés Rendszere (NER) befolyása alá vonhatják. Ziegler határozottan tagadja ennek az aggodalomnak az indokoltságát.

 

Megjegyzik, hogy Orbán áprilisi, földcsuszamlásszerű választási győzelme óta a hírforrások tulajdonosváltása felgyorsult. Idézi emellett a Mérték médiaelemzőt, amely szerint az Origo, amelyet 2015-ben vett át egy kormánypárti vállalkozói csoport, nyolcszor annyi állami online hirdetést kap, mint az Index.

 

(forrás: Klubrádió)


További hírek

  Összefogtak hazánk vadvilágának népszerűsítéséért
2019. 06. 20. 21:14 pecsi-hirhatar.hu
  Egy nagyon tiszta lélek egy olyan világban, amelyik ezt nem tudja elfogadni – Erika és Eszter története, 2. rész
2019. 06. 20. 20:52 veresegyhazi-hirhatar.hu
  Életfogytiglanok a 71 áldozatot követelő halálkamion embercsempészeire
2019. 06. 20. 17:33 hirhatar.hu
  Hatalmas sor állt már az előválasztási aláírásgyűjtés megkezdése előtt a kijelölt sátraknál
2019. 06. 20. 17:33 hirhatar.hu
  Nemzeti csótányok – Orbán művészcselédekkel vetette körbe magát és még dalra is fakadt
2019. 06. 20. 17:33 hirhatar.hu
  Tervezz egyedi tokot, és válassz mellé ajándékot!
2019. 06. 20. 16:00 pestmegyei-hirhatar.hu
  Hogyan tudunk egyedi tokot tervezni igazán egyszerűen?
2019. 06. 20. 14:57 fovarosi-hirhatar.hu
  Gyerek a munkahelyre...?
2019. 06. 20. 14:51 kecskemeti-hirhatar.hu
  Milyen az ideális iskolatáska nagylányoknak?
2019. 06. 20. 14:47 kecskemeti-hirhatar.hu
  Hétköznapjaink kiegészítői
2019. 06. 20. 14:43 kecskemeti-hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport