HÍRHATÁR ONLINE - Célkeresztben a kisföldalatti - meghosszabbítanák

HÍRHATÁR ONLINE
   
 2024.04.19.
 Péntek
Ma Emma napja van.
Holnap Konrád, Tivadar napja lesz.
   EUR árfolyam
   393,76 Ft
   CHF árfolyam
   405,86 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | BLOG | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2018. 04. 19. 11:47     


Célkeresztben a kisföldalatti - meghosszabbítanák
A kisföldalatti, hivatalosabb nevén az 1-es metróvonal mindkét irányú meghosszabbításának tervezésére költenének el 660 millió forint közpénzt. Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnökét kérdeztük az elképzelésről.

Mire elég ez a 660 millió forintnyi közpénz, csak a tervezésre vagy futja belőle másra is?

 

Ez az összeg csak tervezésre van, arra sem biztos, hogy elegendő.

 

Szakmailag Ön támogathatónak tartja a meghosszabbításokat?

 

A jelenlegi Mexikói úti végállomástól a Kassai térig mindenképpen, de csak egyszerre a 3-s villamos Angyalföldre való átvezetésével.

 

Miért pont odáig és lenne-e közbenső megálló?

 

Nem kell közbenső megálló, a távolság körülbelül csak 600 méter. Ennél jóval fontosabb szempont, hogy a 3-as villamos angyalföldi átvezetése esetén, amelyre nagy szükség lenne, itt találkozhatna a kisföldalattival. Mondhatnám, hogy az egész meghosszabbításnak ez lenne a legfontosabb indoka. Amennyiben legalább az angyalföldi Béke térig, a 14 villamos pályájáig elvezetnék a 3-as villamost, akkor annak a vonalnak is jelentősen megnőne a szerepe, a jelenlegi Mexikói úti végállomás tulajdonképpen kényszermegoldás.

 

A Kassai tértől még 2,2 kilométernyi pályával toldanák meg a későbbiekben a vonalat, azt is támogatja?

 

Jelenleg nincs ott semmi, ha majd épülnek lakóházak, intézmények, akkor kell a II. ütemű meghosszabbításról beszélni. Nem tartom célszerűnek, hogy előbb megépüljön egy vasúti vonal, a meglévő vasúttal konkurálva. Sőt azt tartanám helyesnek, ha anyagilag is besegítenének a térségfejlesztésben érdekelt beruházók. A várost együtt, koncepció szerint kell tervezni.

 

Hallani olyat, hogy a Hungária körgyűrű alatt is létesülne egy új megálló, függetlenül a meghosszabbításoktól.

 

Erre a megállóra kettős funkció vár. Az, hogy az 1-es villamosról közvetlenül át lehessen szállni az 1-es metróra, alapkövetelmény. Most csak egy szűk alagút van, ami a Mexikói úti végállomáshoz vezet át, ez nem minősíthető normális kapcsolatnak. Az Állatkertnek pedig nyitni fognak egy új bejáratot, amely ebből a megállóból lesz majd jól megközelíthető.

 

Nem lenne túl rövid a jelenlegi végállomás és az új megálló közt a távolság?

 

Valóban nem túl nagy a távolság, pár száz méter, de a mostani kapcsolatok nem megfelelőek, azt rendbe kell tenni. A kisföldalattin egyébként nem szokatlanok a rövid megállótávolságok, például a Bajcsy-Zsilinszky út és a Deák tér között alig hosszabb a megállótávolság mégis mindkettőre egyértelműen szükség van.

 

Mi a helyzet a másik irányú meghosszabbítással?

 

Egyértelműen nem támogatjuk, hogy a Vörösmarty tér helyett onnan nyolcvan méterre legyen egy új, kihúzó nélküli, azaz kisebb kapacitású végállomás. Ennek utasforgalmilag semmi értelme, de legalább sokmilliárdba kerülne és szét kellene verni hozzá a Vörösmarty és a Vigadó teret is.

 

Megszűnne akkor a jelenlegi Vörösmarty téri állomás teljesen, ha a Vigadó térig járna a földalatti?

 

Igen, megszűnne, mert itt nagyon rövid szakaszról lenne szó. De reméljük ezt az ötletet ejtik az illetékesek.

 

De ha valamennyi most felvetett fejlesztés elkészülhetne, akkor az 1-es, a 2-es és a 3-as villamosokkal is nagyon jó átszállási kapcsolata lehetne a kisföldalattinak.  Nem támogatja ezt?

 

A Vigadó térnél a 2-es villamosról semmilyen értelmezhető átszállóforgalom nincsen, aki ilyenről beszél az sosem járt a helyszínen. Az iszonyatos költségek és a belváros feltúrása, valamint a vonal csökkenő kapacitása együttesen az életképtelen kategóriába helyezi ezt az elképzelést, amelyet megtervezni sem szabad. A lényegre kellene koncentrálni, amely jelen esetben a kisföldalatti járműveinek cseréje, minden más csak azután értelmezhető.

 

Megkérdeztünk más közlekedési szakértőt is, aki egyértelműen támogatná a Vigadó téri meghosszabbítást, sőt még azt is megvizsgálná, hogy a jelenlegi kihúzóvágányok mellé nem lehetne-e peronokat építeni és ezzel a köztes megoldással kicsit lerövidíteni a 2-es villamoshoz átgyaloglók útját.

 

Kertész Z István


További hírek

  Különleges koponyasebészeti eljárás csak Pécsen
2024. 04. 19. 09:15 pecsi-hirhatar.hu
  Lehetséges általános közérzet-javulás egy táplálékkiegészítőtől?
2024. 04. 19. 08:47 pestmegyei-hirhatar.hu
  Halas tanösvény a pécsi Malomvölgyi parkerdőben
2024. 04. 18. 21:05 pecsi-hirhatar.hu
  Balog Zoltánt saját hittársai jelentették fel a zsinati bíróságon
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Havas Henrik építené Gattyán György médiabirodalmát
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Vitézy Dávid szerint öt éven belül megépülhet a vidámpark Budapesten
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Mindenki álma és rémálma egyszerre: az első randi!
2024. 04. 18. 12:07 hirhatar.hu
  Neked milyen álmaid irodája?
2024. 04. 17. 10:50 gyomroi-hirhatar.hu
  Középpontban az okosotthon
2024. 04. 16. 21:09 pecsi-hirhatar.hu
  A mosogatógépek innovatív fejlődésen mentek át
2024. 04. 16. 14:26 pestmegyei-hirhatar.hu





IMPRESSZUM | SZABÁLYZAT

(c)2o15-2o23 Hírhatár Lapcsoport