HÍRHATÁR ONLINE - Célkeresztben a kisföldalatti - meghosszabbítanák

HÍRHATÁR ONLINE
   
 2018.05.23.
 Szerda
Ma Dezső napja van.
Holnap Eszter napja lesz.
   EUR árfolyam
   316,65 Ft
   CHF árfolyam
   269,14 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | BLOG | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2018. 04. 19. 11:47     


Célkeresztben a kisföldalatti - meghosszabbítanák
A kisföldalatti, hivatalosabb nevén az 1-es metróvonal mindkét irányú meghosszabbításának tervezésére költenének el 660 millió forint közpénzt. Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnökét kérdeztük az elképzelésről.

Mire elég ez a 660 millió forintnyi közpénz, csak a tervezésre vagy futja belőle másra is?

 

Ez az összeg csak tervezésre van, arra sem biztos, hogy elegendő.

 

Szakmailag Ön támogathatónak tartja a meghosszabbításokat?

 

A jelenlegi Mexikói úti végállomástól a Kassai térig mindenképpen, de csak egyszerre a 3-s villamos Angyalföldre való átvezetésével.

 

Miért pont odáig és lenne-e közbenső megálló?

 

Nem kell közbenső megálló, a távolság körülbelül csak 600 méter. Ennél jóval fontosabb szempont, hogy a 3-as villamos angyalföldi átvezetése esetén, amelyre nagy szükség lenne, itt találkozhatna a kisföldalattival. Mondhatnám, hogy az egész meghosszabbításnak ez lenne a legfontosabb indoka. Amennyiben legalább az angyalföldi Béke térig, a 14 villamos pályájáig elvezetnék a 3-as villamost, akkor annak a vonalnak is jelentősen megnőne a szerepe, a jelenlegi Mexikói úti végállomás tulajdonképpen kényszermegoldás.

 

A Kassai tértől még 2,2 kilométernyi pályával toldanák meg a későbbiekben a vonalat, azt is támogatja?

 

Jelenleg nincs ott semmi, ha majd épülnek lakóházak, intézmények, akkor kell a II. ütemű meghosszabbításról beszélni. Nem tartom célszerűnek, hogy előbb megépüljön egy vasúti vonal, a meglévő vasúttal konkurálva. Sőt azt tartanám helyesnek, ha anyagilag is besegítenének a térségfejlesztésben érdekelt beruházók. A várost együtt, koncepció szerint kell tervezni.

 

Hallani olyat, hogy a Hungária körgyűrű alatt is létesülne egy új megálló, függetlenül a meghosszabbításoktól.

 

Erre a megállóra kettős funkció vár. Az, hogy az 1-es villamosról közvetlenül át lehessen szállni az 1-es metróra, alapkövetelmény. Most csak egy szűk alagút van, ami a Mexikói úti végállomáshoz vezet át, ez nem minősíthető normális kapcsolatnak. Az Állatkertnek pedig nyitni fognak egy új bejáratot, amely ebből a megállóból lesz majd jól megközelíthető.

 

Nem lenne túl rövid a jelenlegi végállomás és az új megálló közt a távolság?

 

Valóban nem túl nagy a távolság, pár száz méter, de a mostani kapcsolatok nem megfelelőek, azt rendbe kell tenni. A kisföldalattin egyébként nem szokatlanok a rövid megállótávolságok, például a Bajcsy-Zsilinszky út és a Deák tér között alig hosszabb a megállótávolság mégis mindkettőre egyértelműen szükség van.

 

Mi a helyzet a másik irányú meghosszabbítással?

 

Egyértelműen nem támogatjuk, hogy a Vörösmarty tér helyett onnan nyolcvan méterre legyen egy új, kihúzó nélküli, azaz kisebb kapacitású végállomás. Ennek utasforgalmilag semmi értelme, de legalább sokmilliárdba kerülne és szét kellene verni hozzá a Vörösmarty és a Vigadó teret is.

 

Megszűnne akkor a jelenlegi Vörösmarty téri állomás teljesen, ha a Vigadó térig járna a földalatti?

 

Igen, megszűnne, mert itt nagyon rövid szakaszról lenne szó. De reméljük ezt az ötletet ejtik az illetékesek.

 

De ha valamennyi most felvetett fejlesztés elkészülhetne, akkor az 1-es, a 2-es és a 3-as villamosokkal is nagyon jó átszállási kapcsolata lehetne a kisföldalattinak.  Nem támogatja ezt?

 

A Vigadó térnél a 2-es villamosról semmilyen értelmezhető átszállóforgalom nincsen, aki ilyenről beszél az sosem járt a helyszínen. Az iszonyatos költségek és a belváros feltúrása, valamint a vonal csökkenő kapacitása együttesen az életképtelen kategóriába helyezi ezt az elképzelést, amelyet megtervezni sem szabad. A lényegre kellene koncentrálni, amely jelen esetben a kisföldalatti járműveinek cseréje, minden más csak azután értelmezhető.

 

Megkérdeztünk más közlekedési szakértőt is, aki egyértelműen támogatná a Vigadó téri meghosszabbítást, sőt még azt is megvizsgálná, hogy a jelenlegi kihúzóvágányok mellé nem lehetne-e peronokat építeni és ezzel a köztes megoldással kicsit lerövidíteni a 2-es villamoshoz átgyaloglók útját.

 

Kertész Z István


További hírek

  Gyereknap az Iparosházban
2018. 05. 22. 22:27 pecsi-hirhatar.hu
  Melléképület égett le pünkösdhétfő délután Monoron
2018. 05. 22. 19:24 gyomroi-hirhatar.hu
  Elkezdődött a cseresznyeszezon
2018. 05. 22. 18:29 gyomroi-hirhatar.hu
  Halló Houston, van egy kis probléma..: Fegyelmi vár(hat) Molnár Gyulára
2018. 05. 22. 15:00 hirhatar.hu
  A vesztes választás után ellenzéki összefogást próbálnak a belvárosban is
2018. 05. 22. 14:30 hirhatar.hu
  Balszélről újítaná meg a bejelentkezett elnökjelölt az MSZP-t
2018. 05. 22. 14:00 hirhatar.hu
  Megfenyegette a gyömrői képviselő-testületet a város volt polgármestere
2018. 05. 22. 13:31 gyomroi-hirhatar.hu
  Tízmilliárdokra büntethetik a magyar kormányt
2018. 05. 22. 11:06 hirhatar.hu
  Mészáros bizniszeihez képest fillérekért kiárusítja a CBA-üzleteket az alapító
2018. 05. 22. 10:49 hirhatar.hu
  Öngyilkossági hullám söpör végig az amerikai farmokon
2018. 05. 22. 10:45 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport