A miniszterelnök, aki a Corriere della Serának nyilatkozott, 2,5 milliárd eurót tart méltányosnak. A Benetton több mint 10 milliárd eurót vágott zsebre az autósztráda-díjakból, van tehát miből fizetnie – hangsúlyozta az olasz miniszterelnök.
A kormányon belül egyébként vita van arról, hogy mi is legyen a viadukt újjáépítése után? A miniszterelnök, aki a baloldali Öt Csillag párt embere, az államosítás híve. A másik kormánypárt, a szélsőjobboldali Liga viszont nem híve az állami megoldásoknak. Továbbra is magánkézben hagyná a sztrádát, de fokozná az ellenőrzést.
Mindeközben folyik a rendőri vizsgálat a katasztrófa ügyében. Az olasz lapok – pártállásra való tekintet nélkül – kárhoztatják a karbantartás hiányosságait. Ebben a tekintetben az elmúlt korszak kormányai egymásra mutogatnak. Sőt Matteo Salvini Brüsszelt vette célba, mondván: a megszorító csomagok miatt nem maradt elég pénz a sztrádák karbantartására és ellenőrzésére.
Oettinger, az Európai Unió pénzügyi biztosa válaszul azt hangsúlyozta: a sztrádák karbantartása nemzeti hatáskör. Olaszország óriási adósságállománya az, ami aggasztja Brüsszelt, hiszen az nemcsak hogy meghaladja a GDP 100%-át, de folyamatosan növekszik is.
Az olasz kormány és az EU brüsszeli bizottsága között komoly vita várható az ősszel, amikor az új populista kormány előterjeszti első költségvetését a római parlamentben.