HÍRHATÁR ONLINE - Jogerős: törvénytelen volt a kormányzati médiabirodalom, a KESMA megalakítása

HÍRHATÁR ONLINE
   
 2020.02.18.
 Kedd
Ma Bernadett napja van.
Holnap Zsuzsanna napja lesz.
   EUR árfolyam
   335,44 Ft
   CHF árfolyam
   315,85 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | BLOG | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2020. 01. 29. 17:05     


Jogerős: törvénytelen volt a kormányzati médiabirodalom, a KESMA megalakítása
A Fővárosi Törvényszék napokban kézbesített határozata kimondja, hogy a GVH jogsértő módon állította ki a bizonyítványt, ezért a bíróság megsemmisítette a versenyhivatalnak a KESMA-fúziót jóváhagyó döntését. A törvényszék döntése jogerős.

Megsemmisítette továbbá a Fővárosi Törvényszék azt a hatósági bizonyítványt, amellyel a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jóváhagyta a KESMA tulajdonszerzését azokban a cégekben, amelyeket kormánypárti üzletemberek egyszerre ajánlottak fel az alapítvány számára 2018. november 28-án.

 

A bíróság döntése azt jelenti, hogy hiányzik a kormánypárti sajtó példátlan mértékű összevonásának egyik jogi feltétele, így a megalakulása és működése a jelen állás szerint törvénytelen.

 

A TASZ kezdeményezésére és jogi segítségével a Szabad Pécset kiadó nonprofit kft. bíróságon támadta meg egy évvel ezelőtt a 476 tévét, rádiót, híportált, újságot és folyóiratot tömörítő fideszes médiaholding, a KESMA megalakulását jóváhagyó versenyhivatali döntést.

 

A hazai - s nem mellesleg a nemzetközi – médiatörténetben példátlan mértékű kormányzati ellenőrzés alá vont elektronikus és nyomtatott sajtódiktatúra megteremtésének igényével alapították meg 2018-ban Orbán Viktor elképzelését, a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványt (KESMA). Az alapvető szándék az volt, hogy a kormány tevékenységét az egész országra kiterjedő, központilag kézivezérelt média szolgálja.

 

A jelentős szakmai felháborodást kiváltó terv minden tiltakozás ellenére megvalósult. Az erről szóló, üzleti szempontból meglepő bejelentések 2018 novemberében, gyakorlatilag egy nap leforgása alatt megtörténtek. Így tehát, néhány óra leforgása alatt több tízmilliárd forint értékű ajándék médiaérdekeltséghez jutott hozzá a KESMA. Mégpedig szó szerint: a 476, különböző típusú médiatermék az addigi strómantulajdonosok által, mint például Schmidt Mária vagy Mészáros Lőrinc, önként és ingyen „beajándékozták” addigi, legalábbis névlegesen tulajdonolt médiaérdekeltségüket. Ez a folyamat nyílt beismeréseként volt értékelhető annak a gyanúnak, hogy a közpénzből magánosított médiatermékek valójában milyen forrásból és milyen célt szolgálnak.

 

Így járt a vidéki online hírportálok túlnyomó többsége is, aminek bizarr eredményeként időről-időre azonos címlapon jelennek meg a beszámolóik akár a kormány, akár Orbán Viktor áldozatos munkájáról.

 

A botrányos tranzakciót csak tetézte, hogy az alapítvány elnökéül azt a Varga István fideszes ex-honatyát tették meg, akiről úgy vélték, hogy ügyvédként a jogi egyensúly fenntartására képes lesz a sok sebből és folyamatosan vérző kormánypropaganda-birodalmat. Varga viszont, máig tisztázatlan okokból egy ügyvédként bizonyára átgondoltan meggondolatlan interjúban úgy nyilatkozott, hogy ő bizony a mai napig az ellenséges ballib sajtót nyitja meg először a reggeli kávé mellé, ha hitelesen akar tájékozódni.

 

Hogy ezt a gyakorlatát a továbbiakban is nyugodtan folytathassa, napokon belül felmentették az elnöki pozíciójából – illetve lemondott -, amit azóta is simulékony lojalitással lát el Szánthó Miklós, az Alapjogokért Központ igazgatója.

 

Mai közleményében a TASZ közli, hogy „a bírósági ítélet szerint a médiakoncentráció súlyosan torzítja a sajtópiacot, aláássa a média sokszínűségét és veszélyezteti a tisztességes gazdasági versenyt, ezért azt kérték a bíróságtól, hogy semmisítse meg a GVH döntését és kötelezze a hivatalt versenyfelügyeleti eljárás lefolytatására.  A most visszavont versenyhivatali hatósági bizonyítvány megléte az egyik jogi feltétele annak, hogy a KESMA tulajdonszerzését a cégbíróságon bejegyezhessék. Szükség volt a bizonyítványra akkor is, amikor a KESMA 2019 szeptemberében jelentős összevonást hajtott végre – 11 cégét olvasztotta be a szintén tulajdonában lévő Mediaworks Zrt-be. A dokumentum bíróság általi megsemmisítése azt jelenti, hogy ezen ügyletek jogszerűsége is kérdéses.”


További hírek

  Feltették a lejárt lemezt – újra meztelen képek a polgármesterről
2020. 02. 18. 13:20 gyomroi-hirhatar.hu
  Jubiláló előadások a Pécsi Harmadik Színházban
2020. 02. 17. 21:23 pecsi-hirhatar.hu
  Négymilliárdot szán a kormány „szurkolói programra”
2020. 02. 17. 21:08 hirhatar.hu
  Jogerősen nyert a DK: nem volt törvénytelen a tévészékház meglátogatása
2020. 02. 17. 21:08 hirhatar.hu
  Az eredeti Vándordiák mozgalomról
2020. 02. 17. 21:08 hirhatar.hu
  Különleges szolgáltatás a kismamáknak
2020. 02. 16. 21:37 pecsi-hirhatar.hu
  Történeti épületdiagnosztikai képzés indul Pécsett
2020. 02. 15. 20:57 pecsi-hirhatar.hu
  Kitüntették a rendőrt, aki felfedezte a határzár alatti alagutat
2020. 02. 15. 10:13 hirhatar.hu
  Orbánnak is üzentek Erdélyből – a százmilliárdos támogatások ellenére sem erőltetik olyan nagyon az autonómiát
2020. 02. 15. 10:13 hirhatar.hu
  Akadt néhány felesleges milliárd az újabb nemzeti konzultálgatásra
2020. 02. 15. 10:13 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport