HÍRHATÁR ONLINE - Kísérleti trolijárat indul a Belvárosban és az Újlipótvárosban

HÍRHATÁR ONLINE
   
 2019.07.18.
 Csütörtök
Ma Frigyes napja van.
Holnap Emília napja lesz.
   EUR árfolyam
   326,58 Ft
   CHF árfolyam
   294,94 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | BLOG | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2018. 11. 17. 14:00     


Kísérleti trolijárat indul a Belvárosban és az Újlipótvárosban
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK), egyelőre kísérleti jelleggel City-trolibusz jelzéssel új járatot tervez indítani.

A járat a Fővám tér és a Lehel tér között, mind két irányban a 15-ös és a 115-ös közös útvonalán jár majd. Mivel ezen az útvonalszakaszon lényegében nincs felsővezeték, ezért önjáró üzemmódban közlekednek majd a trolibuszok.

 

A tervek szerint csak hétvégi- és ünnepnapokon a nappali órákban indulnak majd a trolibuszok, átlagosan 30 percenként. A menetrendjét próbálják úgy kialakítani, hogy össze legyen hangolva a 15-ös és a 115-ös autóbuszokéval, így, ha nincs közlekedési akadály, akkor az együttesen negyedóránként járó autóbuszok között megy el egy – egy trolibusz. Így a két buszjárat és a troli közös menetsűrűsége minden félórában kétszer 7-8 perc és egyszer 15 perc lesz egy adott megállóhelyen – a jelenlegi elképzelések szerint.

 

Az önjáró szakaszra a 83-as járatról, a Fővám téren állnak be a Solaris-Skoda típusú trolik és ugyanoda visszatérve megint áramszedővel közlekednek tovább az Orczy térig és vissza, ennyi idő alatt megint feltöltődik a jármű.

 

Volt már rá példa, hogy trolibusz útvonalát önjárómódban meghosszabbították, tavaly néhány hónapig a 72-es viszonylat az Arany János utcától a 9-es autóbusszal közösen tovább közlekedett Kőbányáig. 

 

Idén a 2-es metró Kossuth Lajos téri megállójának lezárása alatt, hétvégi napokon az állomáspótló autóbuszok helyett a 70-es vonalról csoportosítottak át önjáró üzemmódban trolikat. Azért csak hétvégén, mert akkor ehhez az átszervezéshez elég volt két többletjármű, míg hétköznap négy dízelüzemű busz látta el a feladatot, annyi tartalék troli meg nem állt rendelkezésre.

 

Kertész Z István

 


További hírek

  Fejlesztésekkel a fenntarthatóságért
2019. 07. 17. 21:12 pecsi-hirhatar.hu
  Felismeri?
2019. 07. 17. 18:35 gyomroi-hirhatar.hu
  Az első a védelem
2019. 07. 17. 17:58 veresegyhazi-hirhatar.hu
  A külső merevlemezek jellemzői
2019. 07. 17. 16:58 kecskemeti-hirhatar.hu
  A Blu-Ray lemezekről
2019. 07. 17. 16:54 fovarosi-hirhatar.hu
  Bőröndök, kabinbőröndök, bőrönd szettek
2019. 07. 17. 16:50 fovarosi-hirhatar.hu
  Hol tervezzünk egyedi tokot okoseszközre?
2019. 07. 17. 16:41 dunakeszi-hirhatar.hu
  Honnan rendeljünk fényképes telefontokot?
2019. 07. 17. 16:36 14keruleti-hirhatar.hu
  Hogyan építsünk metrót nulla forintból?; – kereszteljük át a HÉV-et
2019. 07. 17. 16:15 hirhatar.hu
  Alázatosan soványka búcsút írt saját fejfájára az MTA
2019. 07. 17. 16:15 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport