|
|
|
Tweet |
|
|
|
Orbán Viktor környezetének kirívó gazdagodása már a tekintélyes nemzetközi üzleti sajtó figyelmét is felkeltette: a Financial Times erről írt cikkében szólta el magát az Orbán-rendszer egyik fő ideológusa, Lánczi András, aki a lapnak a Garancsi–Tiborcz–Vajna–Mészáros nevekkel fémjelezett csapatról kerek perec kijelentette: Valóban, ezek magyar oligarchák.
Emlékezetes, 2015-ben ugyanő jelentette ki a fideszes Magyar Időknek: Amit korrupciónak neveznek, az gyakorlatilag a Fidesz legfőbb politikája.
Baja városa 8 milliárd forint keretösszegben kért ajánlatokat többek közt kerékpárút-építésre, útépítésre, -felújításra, -karbantartásra, járdákra, közterekre és -parkokra, közművezetékekre, közúti hidakra. A nyertes az Alisca Bau Zrt., a Soltút Kft., valamint a Mészáros Lőrinc bizalmasa, Szíj László által tulajdonolt Duna Aszfalt alkotta trió lett.
Az M8-as út Körmend és osztrák határ közti szakaszára kiírt kétrészes tender mindkét felét a Duna Aszfalt, illetve a Mészáros és Mészáros Kft. alkotta konzorciumnyerte el. A 161-es és 180-as kilométerszelvények szakaszát az eredetileg becsült 36,5 milliárd forint helyett 40,8 milliárdért, míg a 180-as és 190-es kilométerszelvények szakaszát 21,2 milliárd forint helyett 22,1 milliárdért vállalta az Orbán Viktor közvetlen környezetéhez tartozó gázszerelő-üzletember. Azaz kilométerenként 2,17 milliárd forintunkba fáj ez nekünk.
Az Ebes és Debrecen közötti 7,65 kilométeres vasúti szakasz 160 km/órás sebességre, valamint 225 kN tengelyterhelésre bővítését a V-híd Zrt., valamint a Mészáros Lőrinc tulajdonában álló R-Kord Kft. nyerte el – egyelőre 13,8 milliárdért.
(forrás: TOP8) |
|
|
|