|
|
|
Tweet |
|
|
|
Gy. Németh Erzsébet, az ellenzéki párt fővárosi közgyűlési képviselője vasárnapi budapesti sajtótájékoztatóját követően az MTI-nek telefonon azt mondta: az internetre két napja kikerült, a Metróért Egyesület által felfedezett fotók alapján a 3-as vonal szerelvényei nem felújítottak, hanem újak.
Az azokon látható régi budapesti járműnek ugyanis 2018 márciusában már vissza kellett érkeznie Budapestre - mondta a DK politikusa, aki szerint amennyiben bebizonyosodik a képek valódisága, azok bűncselekményre utalnak.
Budapest ugyanis a látszattal ellentétben egy fillért sem spórolt azzal, hogy felújítás helyett új kocsik érkeztek - emelte ki. Hozzátette: egy új szerelvényekről szóló tenderen az orosz gyártó el sem indulhatott volna, a felújításra szánt keretből pedig új kényelmes, klímás nyugati, vagy dél-koreai járműveket lehetett volna vásárolni.
Minderre maga a BKV vezérigazgatója reagált még aznap az alábbi közleményével:
„A Gy. Németh Erzsébet, a DK képviselője által ma (vasárnap) tartott sajtótájékoztatón elhangzottakat visszautasítva - az M3 metróvonal felújított szerelvényeivel kapcsolatban - ismételten kijelentjük, hogy az orosz fél mind a 37 szerelvényt leszállította a közöttünk fennálló szerződés szerint, és a szerelvények azóta az üzembe helyezési engedélyeket is megkapták.
Az M3-as metrószerelvények felújítását végző orosz partner garantálja a felújított szerelvények 30 éves élettartamát. A felújítás keretében minden egyes szerelvényt külön átvizsgáltak, és amennyiben szükséges volt, szerkezeti elemek cseréjét is végrehajtották.
A korszerűsítés keretein belül többek között megtörtént a járművek korrózió védelme, újrakábelezése, a részegységeket rezgésgátló, hőszigetelő, hangszigetelő bevonattal látták el. A vontatómotorok cseréje által lényegesen javult a járművek energiafelhasználása, a hajtásrendszer korszerűsítésével az elektronikus visszatáplálás is megvalósul, amely a járművek működését egyrészt energiatakarékosabbá teszi, másrészt a szerelvények üzemeltetésének környezeti terhelése a lehető legminimálisabb lesz.
Bolla Tibor, BKV Zrt. elnök-vezérigazgató” |
|
|
|