HÍRHATÁR ONLINE - Otthonról dolgozom - Teamviewerrel

HÍRHATÁR ONLINE
   
 2024.04.17.
 Szerda
Ma Rudolf napja van.
Holnap Andrea napja lesz.
   EUR árfolyam
   394,88 Ft
   CHF árfolyam
   407,19 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | BLOG | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2023. 05. 15. 20:43     


Otthonról dolgozom - Teamviewerrel
A COVID időszak a vállalkozás cég életében változást hozott: megtanultuk, hogy ahhoz, hogy érdemi munkát végezzünk, vagy hogy sikeresen működtessük a vállalkozásunkat, nem kell feltétlenül egész nap az irodában lennünk.

Sőt, azóta már azt is megtudtuk mindenféle felmérésből, hogy a nagy Covid kísérlet elég jól sült el a munkáltatók szempontjából is: azok, akik otthonról dolgozhatnak, feleannyian mondanak fel és átlagosan 17%-kal hatékonyabban dolgoznak, mintha bent ülnének az irodában.

 

Ez a mindenki számára gyümölcsöző kényelem és hatékonyság nem lenne elérhető “távoli asztal” szoftverek nélkül, amik nemcsak, hogy esszenciális eszközök a témában, de egyszerű a használatuk és kiválón monitorozhatóak is. 

 

Mit érdemes tudni a TeamViewer kapcsán?

 

Sorozatunk előző részében az AnyDesk-ről volt szó, ezúttal a TeamViewer kerül napirendre.

 

Nem túlzás azt állítani, hogy a Teamviewer messze a legismertebb távoli asztali szolgáltatást kínáló platform, a vállalkozások jó része már a vírus előtt is használta, de ingyenessége révén számos magán felhasználó is ismerte már ezt a nevet és tudta, hogy hová nyúljon, amikor beütött a krach.

 

A szoftver az Anydesktől nagyban eltérő felülettel érkezik - ez az egyik legnagyobb eltérés a két szoftver között. Míg az Anydesk felhasználói visszaigazolást kér, a Teamviewer alapesetben egy azonosító-jelszó párossal enged azonnali hozzáférést a távoli számítógéphez. Ha tehát tudom ezt a két azonosítót (a távoli számítógépen könnyen be tudom állítani mindkettőt állandóra) - akkor onnantól kezdve el fogom azt érni, fogok tudni rajta dolgozni, mintha csak egy meeting képernyőmegosztását nézném - csak éppen interaktívan.

 

Ez nem véletlen. Az RDP szoftverek ugyanis, bár kétségtelen, hogy kiválóan beváltak erre a célra is, alapvetően távsegítség nyújtásra lettek kitalálva - és ez az a szempont, ami a TeamViewer esetén sokkal jobban szembe is tűnik. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy miközben az otthoni számítógépemen dolgozom - és elakadok -, a cég informatikusa szintén Teamviewerrel simán fog tudni segítséget nyújtani, teljesen mindegy, hogy a hiba a kapcsolatom melyik oldalán lép fel. 

 

Funkciók és lehetőségek

 

A csatlakozás után a TeamViewer számos funkcióját érem el azonnal a jól látható menün keresztül. Olyan szolgáltatásokon kívül, mint a két végpont közötti chat vagy a fájlátvitel, lehetőségem lesz arra is, hogy a távoli számítógép képernyő tulajdonságait megváltoztassam, vagy éppen hatással lehetek a hangok átvitelére is, de szükség szerint akár magyarázó szöveggel is kiegészíthetem a magyarázatom: ilyenkor a program egyfajta interaktív táblaként funkcionál. Sőt! Ha a segítségnyújtói oldalról érkeztem, lehetőségem van kifejezetten segítségkérésre kitalált, a céghez igazított márkajegyekkel ellátott egyéni telepítők létrehozására is: ezeket elég egyszerűen elindítani és a támogatást nyújtó fél meg fogja kapni a SOS kérést - a csatlakozás pedig egy ilyen kliens esetén automatikusan meg fog történni.

 

Persze nincsenek csodák: az Anydeskkel összehasonlítva a felsorolt funkciók (jobbára) mindkét esetben jelen vannak, de a TeamViewer felületén ezek a lehetőségek sokkal inkább szembetűnőek, hangsúlyosak és kézenfekvők.

 

A Teamviewer alapverzió ráadásul (otthoni felhasználásra) ingyenes is, de a cég kínál egészen olcsó, kifejezetten gép-gép közötti, hivatalos home office változatot is (Home és Business). 

 

Kifejezetten nagy cégekre szabva

 

A valódi izgalmak a Premium és a Corporate változatok esetén kezdődnek: akár 500 felügyelt eszköz, kimenő kapcsolat monitorozás és tömeges telepítési lehetőség - vagy akár több felhasználós csomag is elérhető így.

 

A technológiára nyitott vállalkozások számára fontos információ lehet, hogy az otthonról dolgozó munkatársak száma ebben az esetben annyiban releváns, hogy nem a felhasználó számot, hanem a csatornák számát kell figyelembe venni a vásárlásnál: az online Teamviewer felületen szabadon hozzáadhatok felhasználók egy licenszhez, és el is fogják azt érni, de ha nem áll rendelkezésre megfelelő számú csatorna, akkor azok nem fognak tudni kapcsolatot létesíteni. A csatornaszám tehát az előfizetésen belüli egyidejű kapcsolatok maximális számát mutatja meg.

 

A legutolsó csomag, a Tensor, ami kifejezetten nagyvállalati környezetre szánt Teamviewer, nagyvállalati árazással és funkciókkal. Ez a csomag minden elképzelhető szűrési és monitorozási funkciót biztosít, nagyvállalati hálózati integrációs lehetőségekkel és számos extra funkcióval - ezzel is feltéve a koronát a kínálatra, és bizonyítva, hogy a szoftver valóban MINDENKI számára hasznos lehet, akinek van számítógépe vagy mobileszköze.


További hírek

  Középpontban az okosotthon
2024. 04. 16. 21:09 pecsi-hirhatar.hu
  A mosogatógépek innovatív fejlődésen mentek át
2024. 04. 16. 14:26 pestmegyei-hirhatar.hu
  Hogyan érdemes a vakolt falat festeni?
2024. 04. 16. 09:42 hirhatar.hu
  Családi nyaralás Ausztria legnagyobb UNESCO parkjában
2024. 04. 15. 15:34 gyomroi-hirhatar.hu
  Nemzetközi díjra jelölték Bacskó Tündét
2024. 04. 13. 22:04 pecsi-hirhatar.hu
  Magyar Péter, a hiányzó hős
2024. 04. 13. 08:33 hirhatar.hu
  Bodrogi Gyula 90 éves lett
2024. 04. 13. 08:33 hirhatar.hu
  A világ legnagyobb IT vállalata tarol a használt laptopok piacán is
2024. 04. 12. 14:15 hirhatar.hu
  Április 11. a Parkinson betegek világnapja
2024. 04. 11. 22:55 pecsi-hirhatar.hu
  A falpanelek használatának 3 előnye
2024. 04. 11. 17:14 fovarosi-hirhatar.hu





IMPRESSZUM | SZABÁLYZAT

(c)2o15-2o23 Hírhatár Lapcsoport