![]() |
|
![]() |
|
Tweet |
|
|
![]() |
|
Sőt, azóta már azt is megtudtuk mindenféle felmérésből, hogy a nagy Covid kísérlet elég jól sült el a munkáltatók szempontjából is: azok, akik otthonról dolgozhatnak, feleannyian mondanak fel és átlagosan 17%-kal hatékonyabban dolgoznak, mintha bent ülnének az irodában.
Ez a mindenki számára gyümölcsöző kényelem és hatékonyság nem lenne elérhető “távoli asztal” szoftverek nélkül, amik nemcsak, hogy esszenciális eszközök a témában, de egyszerű a használatuk és kiválón monitorozhatóak is.
Mit érdemes tudni a TeamViewer kapcsán?
Sorozatunk előző részében az AnyDesk-ről volt szó, ezúttal a TeamViewer kerül napirendre.
Nem túlzás azt állítani, hogy a Teamviewer messze a legismertebb távoli asztali szolgáltatást kínáló platform, a vállalkozások jó része már a vírus előtt is használta, de ingyenessége révén számos magán felhasználó is ismerte már ezt a nevet és tudta, hogy hová nyúljon, amikor beütött a krach.
A szoftver az Anydesktől nagyban eltérő felülettel érkezik - ez az egyik legnagyobb eltérés a két szoftver között. Míg az Anydesk felhasználói visszaigazolást kér, a Teamviewer alapesetben egy azonosító-jelszó párossal enged azonnali hozzáférést a távoli számítógéphez. Ha tehát tudom ezt a két azonosítót (a távoli számítógépen könnyen be tudom állítani mindkettőt állandóra) - akkor onnantól kezdve el fogom azt érni, fogok tudni rajta dolgozni, mintha csak egy meeting képernyőmegosztását nézném - csak éppen interaktívan.
Ez nem véletlen. Az RDP szoftverek ugyanis, bár kétségtelen, hogy kiválóan beváltak erre a célra is, alapvetően távsegítség nyújtásra lettek kitalálva - és ez az a szempont, ami a TeamViewer esetén sokkal jobban szembe is tűnik. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy miközben az otthoni számítógépemen dolgozom - és elakadok -, a cég informatikusa szintén Teamviewerrel simán fog tudni segítséget nyújtani, teljesen mindegy, hogy a hiba a kapcsolatom melyik oldalán lép fel.
Funkciók és lehetőségek
A csatlakozás után a TeamViewer számos funkcióját érem el azonnal a jól látható menün keresztül. Olyan szolgáltatásokon kívül, mint a két végpont közötti chat vagy a fájlátvitel, lehetőségem lesz arra is, hogy a távoli számítógép képernyő tulajdonságait megváltoztassam, vagy éppen hatással lehetek a hangok átvitelére is, de szükség szerint akár magyarázó szöveggel is kiegészíthetem a magyarázatom: ilyenkor a program egyfajta interaktív táblaként funkcionál. Sőt! Ha a segítségnyújtói oldalról érkeztem, lehetőségem van kifejezetten segítségkérésre kitalált, a céghez igazított márkajegyekkel ellátott egyéni telepítők létrehozására is: ezeket elég egyszerűen elindítani és a támogatást nyújtó fél meg fogja kapni a SOS kérést - a csatlakozás pedig egy ilyen kliens esetén automatikusan meg fog történni.
Persze nincsenek csodák: az Anydeskkel összehasonlítva a felsorolt funkciók (jobbára) mindkét esetben jelen vannak, de a TeamViewer felületén ezek a lehetőségek sokkal inkább szembetűnőek, hangsúlyosak és kézenfekvők.
A Teamviewer alapverzió ráadásul (otthoni felhasználásra) ingyenes is, de a cég kínál egészen olcsó, kifejezetten gép-gép közötti, hivatalos home office változatot is (Home és Business).
Kifejezetten nagy cégekre szabva
A valódi izgalmak a Premium és a Corporate változatok esetén kezdődnek: akár 500 felügyelt eszköz, kimenő kapcsolat monitorozás és tömeges telepítési lehetőség - vagy akár több felhasználós csomag is elérhető így.
A technológiára nyitott vállalkozások számára fontos információ lehet, hogy az otthonról dolgozó munkatársak száma ebben az esetben annyiban releváns, hogy nem a felhasználó számot, hanem a csatornák számát kell figyelembe venni a vásárlásnál: az online Teamviewer felületen szabadon hozzáadhatok felhasználók egy licenszhez, és el is fogják azt érni, de ha nem áll rendelkezésre megfelelő számú csatorna, akkor azok nem fognak tudni kapcsolatot létesíteni. A csatornaszám tehát az előfizetésen belüli egyidejű kapcsolatok maximális számát mutatja meg.
A legutolsó csomag, a Tensor, ami kifejezetten nagyvállalati környezetre szánt Teamviewer, nagyvállalati árazással és funkciókkal. Ez a csomag minden elképzelhető szűrési és monitorozási funkciót biztosít, nagyvállalati hálózati integrációs lehetőségekkel és számos extra funkcióval - ezzel is feltéve a koronát a kínálatra, és bizonyítva, hogy a szoftver valóban MINDENKI számára hasznos lehet, akinek van számítógépe vagy mobileszköze. |
|
|
|