Amennyiben a jogosult nem tartózkodik otthon a kézbesítés idején, az utalványt a legközelebbi letéti postán vehetik át 10 munkanapon belül.
Az értesítőt a postaládába helyezik, ezen szerepel a pontos átvételi hely és a határidő. Fontos tudni, hogy a küldeményt meghatalmazott is átveheti – például házastárs vagy az idősotthon alkalmazottja –, ha ő jogosult értéknyilvánítással feladott postai küldemények átvételére.
Ha az utalványt 10 munkanapon belül sem veszi át senki, a küldemény visszakerül a Magyar Államkincstárhoz. Ebben az esetben a jogosultnak kell közvetlenül a Nyugdíjfolyósító Igazgatósághoz fordulnia, és legkésőbb 2025. november 14-ig kérheti az újraküldést.
A kézbesítéssel és átvétellel kapcsolatos legfontosabb kérdésekre a Magyar Államkincstár honlapján található tájékoztató és GYIK ad választ. Érdemes időben utánanézni a részleteknek, hogy senki ne maradjon le a juttatásról.