HÍRHATÁR ONLINE - Szeptembertől jelentősen változik a Pilis-völgyben a buszközlekedés

HÍRHATÁR ONLINE
   
 2019.07.20.
 Szombat
Ma Illés napja van.
Holnap Dániel napja lesz.
   EUR árfolyam
   325,67 Ft
   CHF árfolyam
   294,23 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | BLOG | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2018. 08. 30. 13:00     


Szeptembertől jelentősen változik a Pilis-völgyben a buszközlekedés
Szeptembertől, a Pilis völgyben futó 10-es főúton jelentősen megváltozik az autóbuszok közlekedési rendje. Lesznek nyertesei, de vesztesei is az intézkedéscsomagnak.

A Budapest–esztergomi vasútvonalon már májusban életbelépett a minden korábbinál kedvezőbb, gyorsabb és sűrűbb menetrend, még hétvégén is általában óránként két-két vonat közlekedik irányonként.

 

Most az elképzelés lényege, ha már egy ilyen utazási kínálat jött létre, akkor a térségben lehetőleg mindenki, aki csak teheti, válassza a vasutat. Az elgondolás jogos, de, akik valamelyik vasútállomástól gyalog 15, esetleg 20 percnyinél messzebb laknak vagy van az úti céljuk, azoknak hiába a gyorsabb és jobb a vasúti közlekedés, csak akkor járnak jól, ha van csatlakozó autóbuszjárat is. A minimum az, hogy legalább rosszabbul ne járjanak, mint eddig, de persze mindenki örülne, ha a sűrűbb vonathoz az autóbuszos ráhordás is az eddigieknél gyakoribbá válna. De van egy másik probléma is, hogy néhány faluba részben vagy teljesen megszűnt a közvetlen budapesti autóbusz-összeköttetés. Így a vonat némileg rövidült menetidejét jelentősen lenyomja az átszállási kényszer és az ebből adódó drágább utazás.

 

Nézzük a szeptemberi változásokat röviden.

 

A Budapest – esztergomi 800-as autóbuszjárat menetrendje teljesen megváltozik, a járatok száma lényegesen nem csökken, de az eddigiekhez képest, főleg hétvégén más időpontokban indulnak az autóbuszok. Megszűnik a 811-es járat, amely csak hétvégén és akkor is csak egyszer közlekedett, Budapest és Esztergom között, de Dorogot a 117-es úton elkerülte. Szintén megszűnik a Pilisvörösvár környéki 831-es járat. Jelentősen csökken a Budapest – Pilisszentiván – Piliscsaba között közlekedő 832-es járat teljesítménye is.

 

A Pilisszántóra közlekedő autóbuszok, főleg hétvégén az eddiginél kétszer sűrűbben fognak járni, a 820-as jelzésű, a községet a rövidebb útvonalon elérő járat mellett a Solymárt és Pilisszentivánt is bejáró 830-as autóbuszok vonalát is meghosszabbítják eddig. Így Pilisszántóról este hatig óránként két autóbusz fog indulni a fővárosba, egy hosszabb és egy rövidebb útvonalon közlekedő.

 

Viszont a két járat nem egyenletesen fog közlekedni, hanem egyszer 17 perc, máskor 43 perc fog köztük eltelni. Viszont megmarad az a kedvezmény, hogy a hosszabb útvonalon menő autóbuszon is csak annyit kell Budapestig fizetni, mintha az utas a rövidebb járatot választotta volna. Továbbá a jobb kapcsolat miatt, Pilisvörösváron a vasútállomásra, a 830-as autóbuszok mind a két irányban betérnek és szinte azonnali vonatcsatlakozást kapnak. A vonatokon elfogják fogadni a Pilisszántó – Budapest buszbérleteket is a Pilisvörösvár – fővárosi szakaszon. A közlekedési változásokkal kapcsolatban kerestük Csicsmancai Józsefnét, pilisszántó polgármesterét is de titkárnője útján közölte, hogy nem kíván nyilatkozni.

 

Piliscsévre megszűnik a közvetlen budapesti buszközlekedés és a Középnyugat-magyarországi Közlekedési Központ (KNyKK) buszai ritkán és nem jó csatlakozással kötik össze a vasúti megállót a falu belsejével. Erre panaszkodott megkeresésünkre a település polgármester-asszonya is.  Ugyanakkor arról meg nem tudott, hogy a vasúti megálló és a falu között a KNyKK buszokon elfogadják utazásra az összes olyan vasútbérletet, amelynek egyik végpontja Piliscsév.

 

Kesztölc kifejezetten rosszul jár most, a hétvégi közvetlen budapesti autóbuszjáratok megszűnnek, de a községbe Esztergomból Dorogon át közlekedő autóbuszvonal járatai ritkák, nem jól csatlakoznak és a lakosság részére nem is a legalkalmasabb időpontban közlekednek. A község polgármesterének, Vöröskői Istvánnak is gondot okoz, hogyan érje el, hogy legalább rosszabb ne legyen a buszos eljutás lehetősége, mint eddig. Azt is hangsúlyozta hírportálunknak, hogy a leginkább a leányvári állomás lehetne a vonatos átszállás helyszíne, olyan buszjárat lenne jó, amely a faluból oda is betérne. Azok közül, akik munkahelyükre ingáznak és autóval rendelkeznek, sokan hagyják ennek az állomásnak a parkolójában a saját járművüket, ebből is látszik, hogy ez a buszos szolgáltatás esetében is egy kívánatos csatlakozó pont lehetne a vasúthoz – Vöröskői szerint.

 

Mi úgy tudjuk, hogy a polgármester nyitott kapukat dönget, mert Kesztölc megfelelő kiszolgálására is vannak tervek. Ide is szeretnék kiterjeszteni a vasútbérletek érvényességét és olyan buszjáratokat szervezni, amelyek Esztergomból indulva eljutnának Kesztölcre, majd Leányváron át Piliscsabáig vagy akár Pilisvörösvárig közlekednének. Arról is van tudomásunk, hogy Pilisszántó esetében dolgoznak azon, hogy a MÁV-nál is megvásárolható legyen olyan bérlet, amely Pilisvörösvártól Pilisszántóig a buszon is érvényes lenne. De ez még csak a kezdet, mert később a jeggyel utazóknak is közös bilétát és tarifát kívánnak kialakítani a szakemberek.

 

Mindenesetre Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke kérdésünkre úgy fogalmazott, hogy az igazi megoldás, ha olyan árban kínálják a vasút közelében, de attól több kilométerre fekvő községekben a jegyeket és bérleteket, mintha az egész utat ugyanazzal a járművel tenné meg az utas. Tehát nem kellene csak azért többet fizetnie valakinek, mert az egyik féle közlekedési eszközről átszáll egy másikra – vélekedik Dorner.

 

Vegyünk egy példát! Kesztölcről közvetlen autóbuszjáraton kb. 38-39 kilométer Budapest, a teljes árú jegy 745 forint. Ha átszállással utazik valaki, akkor 250 forint a vasútig és azon 840 illetve 930 forint Budapestig, attól függően, hogy a ráhordó autóbusz Dorogon vagy Leányváron biztosítja az átszállás lehetőségét. Tehát nagyon nem mindegy milyen módon utazunk – ezért lenne kívánatos rendezni a menetrendekkel együtt a díjszabási anomáliákat is.

 

Kertész Z István

 


További hírek

  Kádár-kocka újragondolva
2019. 07. 19. 21:44 pecsi-hirhatar.hu
  Júliusban véget ért a tavaszi versenyszezon
2019. 07. 19. 18:04 veresegyhazi-hirhatar.hu
  A zöld tovább zöldül
2019. 07. 18. 21:26 pecsi-hirhatar.hu
  Fejlesztésekkel a fenntarthatóságért
2019. 07. 17. 21:12 pecsi-hirhatar.hu
  Felismeri?
2019. 07. 17. 18:35 gyomroi-hirhatar.hu
  Az első a védelem
2019. 07. 17. 17:58 veresegyhazi-hirhatar.hu
  A külső merevlemezek jellemzői
2019. 07. 17. 16:58 kecskemeti-hirhatar.hu
  A Blu-Ray lemezekről
2019. 07. 17. 16:54 fovarosi-hirhatar.hu
  Bőröndök, kabinbőröndök, bőrönd szettek
2019. 07. 17. 16:50 fovarosi-hirhatar.hu
  Hol tervezzünk egyedi tokot okoseszközre?
2019. 07. 17. 16:41 dunakeszi-hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport