|
|
|
Tweet |
|
|
|
Ha már szellemi fogyatékosnak néznek, legalább tennék elegánsan. Milyen becslés ez a 60-100 millió euró? A tendenciákat nézve mondjuk a kezdőösszegből kiindulva minimum 200 millió euró lesz.
De mi ez az agyrém, hogy magyar kikötő épül Triesztben? Kinek? A kérdés költői, nem a mezei Kft-nek, cégeknek. Valóban akkora a hazai igény a tengeri teherfuvarozásra, hogy magyarok sora kígyózik a tengeri kikötőknél, teherhajóra várva?
Esetleg kell a hely a teherjachtoknak, vagy a búvóhely, ahol nyugodtan lehet porcukrot felszívni az asztalról?
Lesznek majd magyar kalózhajók? De ha már tengeri kikötőnk lesz, akkor lesz tengernagyunk is?
És az új divatnak megfelelően, ha a magyar állam Panamával akar bizniszelni és lesz mondjuk 100 kilónyi exportálandó hungarikumunk, akkor építünk magyar repülőteret Panamában, hogy a magyar cégek kereskedését megkönnyítsük?
A hajókikötő létesítését az a 40-70 év közötti Szíjártó Péter jelentette be, aki évekkel ezelőtt eldicsekedett a magyar kereskedőházak létrehozásával is, amelyek szintén a magyar exportot könnyítették volna meg. Az más kérdés, hogy az általunk kínált magyar termékekre az adott országban akkora szükség volt, mint kutyának a szopornyicára, de Szíjártót ez nem zavarta. Később be is zárták ezeket a kereskedőházakat, sokmilliárdos bukta után, de semmi baj, a magyar adófizetők ezt is kifizették.
Azt meg udvariatlan lenne feszegetni, hogy kik jutottak hozzá a felújított "kereskedőházakhoz".
Japánban már csak ezért harakirit követett el volna a külügyér és ükunokáig bezárólag az összes hozzátartozója. Nálunk meg bejelentik az 1001. értelmetlen pénzszórást.
Tengerre, magyar!
Tánczos Mihály/112press.hu
|
|
|
|