HÍRHATÁR ONLINE - Azonnal felmondtak Rózsa Péternek, a 168 Óra főszerkesztőjének egy Orbán-családi fotó miatt

HÍRHATÁR ONLINE
   
 2020.09.23.
 Szerda
Ma Tekla napja van.
Holnap Gellért napja lesz.
   EUR árfolyam
   364,10 Ft
   CHF árfolyam
   338,14 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | BLOG | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2020. 09. 03. 20:03     


Azonnal felmondtak Rózsa Péternek, a 168 Óra főszerkesztőjének egy Orbán-családi fotó miatt
A Media1 értesült elsőként, hogy elbocsátották Rózsa Pétert, a 168 Óra című hetilap tavaly szeptemberben kinevezett főszerkesztőjét. Mindezt – állítólag – egy Orbánt és családját ábrázoló fotó miatt. Rózsa Péterrel az elbocsátást szerdán reggel közölték.

Milkovics Pál, a 168 Órát tulajdonló Telegráf Kft. anyavállalata, a Brit Media vezérigazgatója és résztulajdonosa még kedden eldöntötte ezt és szerdán reggel írásban közölték Rózsával az elbocsátás tényét. Ugyan rendes munkáltatói felmondásról van szó, de azonnali hatállyal felmentették a leváltott főszerkesztőt a munkavégzés alól.

 

A vezérigazgató a lépést azzal indokolta, hogy a 168 Óra most megjelenő lapszámát Rózsa Péter úgy engedte nyomdába, hogy az újságban Orbán Viktor miniszterelnökről és családjáról egy korábbi, adventi fotó is megtalálható.

 

Milkovics elfogadhatatlannak, morálisan aggályosnak tartja a kép közlését: a fotón ugyanis a kormányfő fiatalkorú gyermeke is látható, emellett a vezérigazgató véleménye szerint „a képet a kormányfő családjához nem kapcsolódó szöveghez használták fel illusztrációnak”. Milkovics úgy véli, „a gyerekeket, függetlenül szüleik közéleti szerepvállalásától, védeni kell, nem pedig politikai tartalmú üzenetekhez felhasználni és gyűlölködés céltáblájává tenni.”

 

Milkovics azt mondta a Media1-nek: lélekben felkészült, hogy a főszerkesztő elbocsátása miatt azzal fogják támadni, hogy személyében bizonyára megérkezett a NER a laphoz, de ha így is lesz, ezek alaptalan támadások lesznek: egyszerűen a jó ízlés határát messze túllépte a főszerkesztő, amikor így, ezzel az oda nem illő képpel engedte nyomdába a lapot.

 

„Számomra ez egy morális döntés volt, nem mérlegeltem és nem is tartottam fontosnak a PR-következményeket. Bármelyik másik politikus családja esetében is így jártam volna el” – nyilatkozta a Brit Media vezérigazgatója.

 

Milkovics Pál elmondta azt is, hogy megpróbálta visszahívni a Lapker nevű terjesztőcégtől az újságot, ám ez technikai okok miatt már nem volt megvalósítható. Emiatt a tulajdonos szándéka ellenére az Orbán-gyerekeket tartalmazó 168 Óra végül ma reggel az újságosokhoz és a postai terjesztők közreműködésével az előfizetőkhöz kerül.

 

Az adventi fotó egyébként eredetileg Orbán Viktor weboldalán, a miniszterelnok.hu-n jelent meg korábban, egy ünnepi fotósorozat részeként – a szerkesztőség innen emelte be a lapba.

 

(forrás: media1.hu)


További hírek

  "Az államtitkár, mint a tahóság csimborasszója"
2020. 09. 22. 16:35 hirhatar.hu
  Lemondott egy fideszes polgármester Fejér megyében
2020. 09. 22. 16:35 hirhatar.hu
  Szélsőjobboldali aktivisták támadtak a Színház- és Filmművészeti Egyetemre éjszaka
2020. 09. 22. 16:35 hirhatar.hu
  A közös örökség vidéki útvonalai
2020. 09. 22. 14:04 pecsi-hirhatar.hu
  A Börzsöny mélyén: Nagy-Pogány-hegy
2020. 09. 20. 21:47 hirhatar.hu
  Hogy a csudába ne félnék...?
2020. 09. 20. 21:47 hirhatar.hu
  Egy friss felmérés szerint reális esély van az ellenzéki győzelemre 2022-ben
2020. 09. 20. 21:47 hirhatar.hu
  Karácsony: „Ez nagy remény Magyarországnak és nagy veszély a kormánynak"
2020. 09. 20. 12:51 hirhatar.hu
  Papírforma szerint Kunhalmi Ágnes és Tóth Bertalan lett az MSZP két társelnöke
2020. 09. 20. 12:51 hirhatar.hu
  Vigyázat: holnaptól szigorú járványügyi szabályok lépnek életbe
2020. 09. 20. 12:51 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport