|
|
|
Tweet |
|
|
|
A nyitóhétvége 162 milliós jegyeladása 1990 óta minden idők egyik legmagasabb bevétele. 2024-ben csak a Dűne második része előzte meg a Petőfi-filmet a bemutató hétvége jegyértékesítése alapján, bár a sikerekhez talán az is hozzájárult, hogy több iskolában kötelező volt saját zsebből elmenni rá.
A második hétvégére azonban jelentősen csökkent az érdeklődők száma: 71,2 százalékkal zuhant a Most vagy soha! nézettsége.
Annak ellenére, hogy Rákay Philip producer szerint hazafias kötelezettség megnézni a filmet, a 75 551-es első hétvégi nézőszámot a második hétvégén lelombozó 21 755-ös követte. Bár ezen a hétvégén érte el a százezres mérföldkövet is a film, a hosszútávú sikerhez tartania kéne a magas nézőszámot, ez pedig most nagyon úgy tűnik, hogy nem fog menni.
Ha magyar filmes párhuzamot keresünk, a Semmelweis lehet jó példa a közelmúltból: Koltai Lajos rendezése a nyitóhétvégén elmaradt ugyan a Petőfi-filmtől, de így is jól teljesített, 29 141-en váltottak rá jegyet, a második hétvégéjén is tartani tudta a magas nézőszámot (ekkor 24 999-en voltak rá kíváncsiak) és a 17. hetének végén is be tudott kerülni a legtöbb nézőt megmozgató 10 film közé.
A Filmhu Facebook-bejegyzésben a 2017-es Kincsemet hozza fel összehasonlításképp, hiszen Herendi Gábor filmje szintén rekord költségvetésből készült, szintén 19. századi magyar eseményeket felelevenítő történelmi kalandfilm, sőt, annak idején szintén március 15-ére időzítve mutatták be.
Az első hétvégén a Nagy Ervin főszereplésével készült film is több mint 72 ezer nézőt vonzott a mozikba, a Kincsem viszont a továbbiakban is fenn tudta tartani az érdeklődést, a második hétvégére mindössze 29 százalékkal esett vissza a nézőszám.
„Ha ez a trend állandósul, a Petőfi-filmnek kevés esélye lesz utolérni a világverő versenylovat, amely 456 666 eladott jeggyel zárta a mozis pályafutását” – írják a bejegyzésben. |
|
|
|